[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 24., Szo, 14:27:47 CET

Balázs Bámer wrote:

> Nincs, de ebből 750k anyag.

jaa, már eszembe jutott, hogy itt nem polisztirol lesz a szigetelő, hanem
az a papírdara vagy hogy hívják. Hát az más. Azt nem tudod nem kiadni.

> ??? ezt nem értem. Vagy hogy a fűtést is 2k órabérrel csinálom, ezért
> ki kéne szervezni?

Nem, hanem ha a fűtést teljes egészében valami külsős cégre vagy emberre
bíznád, nem magad vágnád a fát, vagy nemtom, mi a módi, akkor annak az
embernek, aki ezt csinálja, illetve az ő foglalkoztatójának egy év alatt
biztosan ki kéne fizetned az 1 millát fűtőanyagköltséggel együtt.

Vagy fordítva: ha magad csinálnád a hőszigetelést, és nem ezzel a
módszerrel persze, akkor 1 millából valami 30-40 m3 hungarocell
vásárolható. Persze nem tudom, mekkora felületek burkolandók be, de még 10
centivel számolva is ez 3-400 m2 tisztán.

A szemközti szomszédban kb akkora házat burkoltak be, ami kb ennyi
szigetelőanyagot kívánt. Jóval drágább volt persze, mint 1 milla, valami
3-3,5-be került nekik, de elmondta a srác, hogy a munka meg az állványozás
volt a drága, nem az anyag. Itt volt olyan hely, ahol tizenméter magasan
kellett dolgozni.

Szerintem nálad közel földszintes az egész ház, szóval ... de nem
folytatom, mert eldöntötted, hogy ezt a másikfajta anyagot használod. Én
csak drukkolni tudok, hogy az idők során ne ázzon át, mármint az
oldalfalaknál. Azért nem értem, mert ha kívülről rendesen le van zárva,
akkor ugyanott vagy, ahol a part szakad, sőt, én orrba-szájba rinyálnék,
hogy a külső lezáráson mekkora páralecsapódások lesznek, ha  meg jól
átszellőzött, akkor a bazi ködös, párás, dermesztő időkben mi lesz a sorsa
a külső részeken ennek az anyagnak. De hát ezt biztosan alkalmas
szakemberrel átbeszéltétek, és van valami megoldás. (Ami azért érdekelne,
mert sehogyse tudom elképzelni.)