[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 24., Szo, 20:24:09 CET

Balázs Bámer wrote:

> Pesszimista becslés (-: ők azért profik, itt még a technológiának is
> ki kell alakulni, nem csak a hatékonységnak (pl. hogyan kötözzük föl a
> nádpallót).

Meg annak, hogy hogyan kell majd időről időre kicserélni. :-( Legalábbis
amit a kerítésre raktam, az nagyon ramaty állapotban van ahhoz képest,
amilyen újkorában volt. És nem 30 éve raktam fel! :-) Vagy van erre valami
állagmegtartó kezelés?

> Hajrá! (-: nyilván úgy érvényes, hogy nem fúj át rajta a szél

Márpedig kint többnyire fúj a szél.

> "Kaphatók nádpalló és nádszövet termékek is. Ezeket általában kisebb
> gyártók készítik, és nincsenek is megfelelő hőszigetelési vizsgálatok

Hát ez a baj. Meg hogy simán hit alapon vannak elfogadva tulajdonságok.

A linken az utolsó oldalon impozáns adatok vannak pl az egységnyi tömegre
eső energiafelhasználásról. Érdekes lenne, ha a kavicsot is odarakták
volna. Kijött volna, hogy az még jobb. :-) Csak azért odarakhattak volna
érdemi adatot, olyat, ami az anyag célja. Hőszigetelő anyagnál a
hőszigeteléssel összefüggő adatok lennének az érdekesek.

A nádnak én is híve vagyok, de nem hőszigetelőként. Persze a tetőn sokkal
jobb hőszigetelő, mint a cserép pl, de nem is pár centis, hanem inkább fél
méteres vastagságban szokás felrakni.

> A nádpalló termékek esetében a hőszigetelési érték kb. 75%-a a
> kőzetgyapot termékeknek,
> !!!

Ez eléggé hihetetlen, vagy pedig kissé megfirkált körülmények között
vizsgálták.

> vagyis a 10 cm-es nádpalló hőszigetelése megegyezik körülbelül 75 mm
> kőzetgyapot hőszigeteléssel.

Ehelyett nekem az a szimpla érzésem, hogy a 10 centis kőzetgyapot
hőszigetelése megegyezik kb 40 centis nádpallóéval. :-) Viszont
kétségtelen, hogy ha a tetőt kőzetgyapottal fednék be, akkor átázna, míg a
nád szépen kivezeti a vizet.

> fafödémek esetében ideális. Ha a padlást tárolásra akarjuk használni,
> akkor ritkított deszkázattal, vagy pallóterítéssel, esetleg építőlemez
> lerakásával alakíthatjuk ki a járófelületet. Semmiképpen se "védjük"
> meg muanyag fóliával.

Végre egy jó és értelmes szöveg. Persze, mert különben a fólia alsó
oldalán rengeteg víz jönne össze lentről.

> * = na akkor ezt még át kell gondolnunk

Szerintem is. Remélem, még van idő, nem tettétek le a voksot.