[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 24., Szo, 23:00:31 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nekem pl. van otthon egy 120literes fagyasztóláda, 5 oldalról 10
> centis hővédelem
> és a fedő ajtó helyett 50*70cm méretben a mérendő valamivel (pl a
> nádpallós ketyere) lezárni és már mérhető is lenne?

Két méréssel igen. Az egyik, hogy az ajtó helyére egy jól ismert anyagot
raksz, pl egy 5 centis hungarocell lapot úgy, hogy körbe jól tömítsen, a
másik méréskor meg a mérendő nádpallót hasonlóan. akár még fóliával
alul-felül ki is lehet egészíteni, hogy ne a rajta átáramló levegő rontsa
el a mérést.

És persze nem hűteni, hanem fűteni kéne. :-) Beállítani benne pl 20 fokkal
melegebbet, mint a környezet, és az állandósult állapot beállása után
nézni a hozzá tartozó teljesítményt. Ha lehet állítani és úgy mérni, az
jó. Ha nem, akkor ki-be kapcsolással, és pl egy átlagolós műszerrel meg
lehet mérni a fűtőtesten a feszültség átlagát. Azzal kb arányos lesz a
teljesítmény átlaga is.