[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 12:23:47 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 2007 óta  pl. a Mátyás templom mázas cserepét sem lehet
> javítani, (rekonstrukcióval pótcserepet égetni hozzá) mert
> nincs ÉMI engedélye
>
> fagerendát sem rakhatsz egy vadászlakba, mert annak sincs ÉMI
> engedélye
>
> hiszen az ÉMI többszáz milliós bevételektől esne el, ha nem
> köteleznének rá

Hát ezek nem az okok taglalása, hanem egyre elképesztőbb esetek leírása.
Mi a teendő? A szakembereknek össze kéne állniuk a szemét bürokraták
ténykedése ellen.

Nem ez az egyetlen ilyen szakma. Olvasom a könyvelő listát, és elképesztő
dolgokat találnak ki lépten-nyomon a bürokraták.
Az a probléma, hogy rohadt sokan vannak, és az egyszerűsítéseket,
ésszerűsítéseket nekik kéne kitalálniuk, de ezzel, ha jól dolgoznak,
elérik a saját szükségtelenségüket, legalábbis ez lenne az ésszerűsítések,
egyszerűsítések fő motivációja. Na de ki az a barom, aki maga alatt vágja
a fát?

Nem tudom, hogy lehet az ilyen tipusú problémát megoldani, egyelőre
megoldhatatlannak látszik. A bürokrata igyexik annyira elbonyolítani a
dolgokat, hogy rá mindenképpen szükség legyen. Közben rengeteg emberre
babrál ki, és még jó sokba is kerül, meg nagy pocsékolásokhoz vezet.

Nagyon kíváncsi lennék, hogy megy ez fejlettebb országokban, de nem vagyok
előre optimista.