[Epitesz-barkacs] Kondenzációs kazán

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 13:24:21 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Szerintem a nem elégséges áramlás miatti forrást a hőcserélőben
észrevennéd, az egészen jellegzetes hang, köze nincs a csobogáshoz. Az
utóbbihoz inkább valami olyan folyamat tartozik, hogy valahol, ahol van
vízáramlás, levegő is van, van honnan hova lecsurognia a víznek.

A szivattyú víz-szállítását úgy lehet talán ellenőrizni, hogy egy adott
lángméretnél meg lehet mérni a kimenő és a visszatérő ág közti
hőfokkülönbséget. Az lenne persze a jó, ha erről korábbi adat is lenne.

Ha kb ismert a teljesítmény (amit a gázóra pörgéséből lehet megbecsülni
némi számolgatással), akkor direktben kiszámítható a víz térfogatárama:
v=P/(c*deltaT), ahol P lenne a teljesítmény wattban, a c a fajhő J/m3-ben,
deltaT meg a hőfokkülönbség. Az eredmény m3/s-ben jön ki.

Kavitáció szerintem ezeknél a szivattyúknál kizárt. Az magas nekik, mint
nyúlnak a mellényzseb.
A kavitáció lényege, hogy akkora nyomásesés jön létre a lapátoknál vagy
valahol, hogy gőz keletkezik átmenetileg, és ebben az átmeneti vákuumban a
víz úgy oda tud sózni a felületnek, hogy megrongálja, és irdatlan
nyomásvibráció tud lérejönni. Nagyteljesítményű turbinák sajátja, nem a
kis keringető szivattyúé.