[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 16:36:10 CET

Hofferek Attila wrote:

> Minden anyag természetes. Egyiket sem teremtettük vagy az űrből
> hoztuk :-)

Én persze azt értem természetes anyag alatt (és valszleg nem vagyok
egyedül vele), hogy olyan anyag, ami előfordul a természetben a maga
valójában. Nincs kizárva, hogy pl teflon vagy ABS műanyag előfordul, de
meglepne. Aztán ott vannak a különféle ötvözetek, azok se nagyon fordulnak
elő úgy, ahogy az ember összehozta. Pl krómvanádiumacél. Lehet, hogy
alumínium se fordul elő fém formájában, de attól még azért természetes, az
ember nemigen tudja létrehozni jelentős mennyiségben magreakciókkal.

Aztán van számos szerves molekula, ami a természetben előfordul valamilyen
elrendezésben, de az ember tud hasonlót szintetikusan is előállítani.
Tökugyanolyan, csak valami tükörszimmetrikus benne úgy fele-fele arányban,
vagy ilyesm, szóval egyfajta izomer, és az élő szervezetben tök másképp
viselkedik a másik féle összetevővel szemben, vagy éppenséggel egyáltalán
nem reagál rá.

Természetesen az a része, ami tökugyanolyan, mint a "természetes", azzal
nincs semmi probléma.

Ezen kívül az előállítás módja is számíthat, pl ha a természetből vesznek
egy anyagot, az nem tartalmaz olyan szennyezőket, mint amiket esetleg
tartalmaz az, amit vmi labortechnikával állítanak elő. Ez szintén jelentős
különbség lehet a két anyag között a felhasználást tekintve.