[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 16:54:31 CET

Szervusz HJózsi!

> Igen, akkor, ha bekötöm az övet. Ha nem, akkor nincs ápolási költség, mert
> jó eséllyel elpatkolok. Szóval melyik az olcsó? És mi van a dohányzással és

Nem így kell nézni. Ha elpatkolsz negyvenévesen vagy korábban, simán
nettó vesztes a társadalom (nem államot írok!), mert csomó feladatod
van még, csomó adót stb befizetnél. Még a százéves korodig kifizetendő
nyugídjjal együtt is. Ha később halsz meg, persze más a helyzet...
ugyanakkor csomó baleset van, amiből biztonsági övvel pár karcolással
kiugrasz (láttam ilyet, a fejreállt autóból segítettük ki a
pácienseket).

A dohányzás szintén nettó ráfizetés, mert nagyon sok nem forintosított
negatív hozadéka van (passzív dohányzás, környezetszennyezés -
szétfüstöli az autót, lakást, időkiesés, más szükséges dologtól, pl.
gyerektől vonja el a pénzt stb).

Ha már költségek: amcsi felmérés szerint átlagosan a páciens életének
utolsó három hetében (!!!) költik rá az élete egészségügyi
ráfordításainak 80 %-át (!!!). Lehet, hogy más számok vannak, mert
esetleg rosszul emléxem, de nagyon durva arányok voltak.

szia: Balázs