[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 27., K, 06:14:28 CET

vajk fekete wrote:
> a fa nem az oxigentol szenesedik el, hanem a hotol. az oxigen azert
> kell, hogy egy toredeke eleghessen, termeljen hot. ha csinalnal ala
> elektromos futest, azzal is lehetne faszenet csinalni.

Jó, de mitől keletkezik a hő? :-)

(Nem próbáltam még, de majd kipróbálom, hogy mondjuk CO2 védőgázba zárok
egy darab fát, és felizzítom úgy, hogy a gázoknak-gőzöknek legyen
kijárata. Eddig valóban úgy gondoltam, hogy kell az oxigén az
elszenesítéshez, csak nem annyi, amennyi a szenet is el tudja égetni, max
beleharap.)