[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Andras Suller suller.andras at gmail.com
2009. Jan. 27., K, 11:23:00 CET

2009/1/27 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> de Jozsi pont azt feszegeti, hogy a szenesedeshez is kell-e oxigen.
> szerintem nem kell. mondom, a faszenegeto boksa is csak azert hasznal
> oxigent, mert faval futik. ha villannyal futenek, legmentesen le kellene
> zarni.

De ha légmentesen lezárják, attól még marad benne valamennyi oxigén.

Ha jól gondolom, akkor a faelgázosító kazánok valami ilyesmi elven
működnek. Vagyis hogy a fát melegítik úgy hogy nem kap levegőt, ennek
hatására az kiadja magából a gázokat, amit aztán elégetnek, és ezzel
fűtik a fát. Én még élőben nem láttam ilyet, de szerintem a gázosítás
után faszén sem marad, csak nagyon kevés hamu.

psmith