[Epitesz-barkacs] modernebb klimakompresszorok

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 2., Cs, 15:02:38 CEST

a méhtelepes srácnál szétfűrészelt kompresszorokat láttam,
kérdeztem, hogy a "nem hagyományos" kompik csavarkompresszorosak?
ekkor mutatta, hogy leginkább
a forgódugattyús kompresszor jellegzetes példája a csúszólapátos vagy forgórekeszes (réslapátos) kompresszor. Kialakításából adódóan alkamas fúvónak és vákuumszivattyúnak is. Az állóházban a forgórész excentrikusan forog.

azt mondta, hogy amit már a klímások hozzá leadtak, azok totálkárosak,
a forgódugattyúsok nagyrészénél a motortengely van eltörve,
kiolvadt tekercsek,  a tengelytörött olyan, mintha a vízszerelési
fittingek szaros öntöttvasaibol esztergált lenne, és igencsak
öntvényhibásnak néztem. Szedtem már szét életemben 403-as moszkvicsot,
meg zaporozsecet is, de azok is szuperanyagnak néztek ki ezekhez képest