[Epitesz-barkacs] túrista gázpalack nyomáspróba hol? felügyelet?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 2., Cs, 16:32:21 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> kb. 20éves gázpalack, és 20 évvel ezelőtt volt az első és az utolsó
> egyetlen nyomásprója beleütve
>
> ez most hol, hogyan, milyen módon  "nyomáspróbálódik"?
> vagy a gázcseretelepen?

Ott biztos nem.
Nekem volt módom a gyártását is látni, anno matattam náluk hegesztőgépet,
meg azt a készüléket is én csináltam, amiben hegesztették a nyakvarratot.

Asszonyok dolgoztak a nyomáspróbánál. Valami vájúféle fölött volt több
ilyen szoptatóhely-féle, ott feltölttték vízzel, aztán valami kart húztak
meg, és talán valami műszer is volt, aminek el kellett érnie az adott
szintet. Amelyiknek nem sikerült valahol a hegesztése, ott spriccelt.
Valami huszonbarral próbálták. Nagyon kevés volt a selejt.

Meglepne, ha létezne még ez a cég, de ki tudja. Szigetcsépen volt.

Ebből következik, hogy ha van valami ötleted erre a vizes próbára, ami tök
veszélytelen, akkor meg lehet nézni, mi az ábra. Ha jó, akkor bátran bele
lehet rakni házilag a gázt. De lehet jobb módi is!

Ha még létezik a csere, akkor beveszik szerintem a régi palackot is, ha
nincs szarrá rozsdásodva, leamortizálódva. Nekem pl lejárt próbájú corgon
palackot vettek be az illatos úton, semmi probléma nem volt.