[Epitesz-barkacs] hóbagoly kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 2., Cs, 23:14:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nagy valószínűséggel igazad lesz, :-( , mexikói vagy argentín szint alá
> kell
> megint süllyednünk,..........

Nem igazán értem, hogy jön ez ide, de biztos igazad van. :-)
Én úgy látom, hogy ha hülye szabályt hoznak, amit nem lehet betartani,
akkor nem fogják betartani. Ha egy autópályan minden ok nélkül kiraknak
(vagy kint felejtenek) egy jelentős sebességkorlátozó táblát, az kerül
bajba, aki betartja. Pl a belső sávban lefékez mondjuk 80-ra, lehet, hogy
hátulról jól megküldik.

Én azért tartom ostobának a korlátozó szabályt a klímagázokkal
kapcsolatban, mert semmi nem igazolja, hogy ennek így kell lennie.
Alapvetően az emberek nem babrálják a klímákat, akik meg mégis, azok
zöldkártya nélkül is valamelyest felkészülnek. Nem hinném, hogy baleset
szokott volna lenni belőle.

A másik, amit viszont egy szakember alá tudna támasztani, hogy a légkörbe
mindenképpen annyi jut, amennyit legyártottak, függetlenül attól, hogy ki
használja fel. Csak idő kérdése, és nem évezredeké, nem is évszázadoké.
Nyugodtan kijelenthető, hogy a ma legyártott bármelyik gáz max 2 évtizeden
belül bejut a légkörbe, ha az összes okostojás a feje tetejére áll, akkor
is.

Mivel elég drága holmi, ezért senki nem vesz azért, hogy kieressze csak
úgy. Tehát a klímákból fog távozni. Leginkább az autóklímákból, amiknek
külső meghajtása van, tehát nem zárt rendszer. Azokkal meg nem szokott az
autótulaj foglalkozni, hanem elviszi olyan helyre, amelyik el tud
bíbelődni a motortérbeli szerkezettel is.

Az otthoni, fix telepítésű szerkezetek pedig nem attól eresztik el a
naftát, mert nem szakember szerelte, sőt, az a gyanúm, hogy azok hamarabb
eresztik el. (Üzletszerzés ugye.)

Összességében: szerintem ez egy olyan szabály, amit lehet, hogy jó
szándékkal hoztak, de nem fogják maradéktalanul betartani. Ez nem
hasadóanyag vagy c4 vagy biológiai, vegyi akármi.