[Epitesz-barkacs] egyszerhasználatos?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 3., P, 15:04:46 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a hóbagolynál mondta a srác, hogy a csapján belül levő
> visszacsapó szelep miatt nem lehet újratölteni

Akkor meg kell hajlanom az érvek súlya alatt. Viszont akkor szét lehet
szedni...
Biztos azért csinálták (agyalok imigyen), hogy az R22-t ne lehessen már
forgalmazni. Ezekben a tartályokban eladták, ami még volt, aztán kész,
vége.

> egy  r407 tartályában szobahőmérsékleten van kb. 6 -7 bar,

Komolyan? Nekem többnek tűnt, de biztos igaz.

> igazából utánagondolva nem tudom, hogyan is töltötték fel,
> ha van rajta visszacsapó?

Lehet, hogy olyan visszacsapó, amin van egy lefújószelep is a visszacsapó
közepén, tehát mondjuk 20-50 bar között be lehet nyomni mégis a naftát.
Nem tudom, hogy lehetne kipróbálni. Levegővel biztos, de azzal kárt
csinálsz, mert jó lenne, ha a tartályba - ha használhatónak bizonyul - nem
kerülne levegő. Esetleg olajjal, ami eleve a kompresszorba való. Valami
injekciós fecskendőszerű képződménnyel, aminek kicsi az átmérője, tehát
kézzel is ki lehet fejteni rá nagy erőt. Vagy valami hidraulikát
megbűvölve. Azzal óriási nyomások hozhatók létre, persze nem kéne vele
szétnyomni. Szerintem engedne tizenbar körül.

Ha így volna, akkor a módi: az R407 forráspalackját fel kell melegíteni.
Persze ebben meg az a problémás, hogy annak nem biztos, hogy van ekkora
nyomástűrése.

Szóval mégis a szétszedés lehet a járható út.