[Epitesz-barkacs] jo a vakummom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 3., P, 19:45:42 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> és a vákumos mutató elment a  -1bar-ra !!!  :-)
>
> a csaptelep (és a nyomásmérőik benne) új,
> vélelmezem, hogy pontosak, szóval ez a része
> "igazat kell, hogy mondjon"

Van egy tuti ellenőrzési mód, csak nem vagyok biztos benne, hogy szívesen
kipróbálod:
Egy üveg aljára kell kevés (pl 2 ujjnyi) csapvíz, tehát hideg, aztán ezt
szivatod meg. Tapasztalnod kell 2 lényegi fázist.
Először pezseg, mint a szódavíz, ekkor veszti el az oldott gázokat, utána
némi szünet, tovább csökken a nyomás, és egyszercsak felforr a víz.

Ne forrald sokat, csak éppenhogy, mert különben sok gőzt beszív a
kompresszor.

Ha sikerült a kísérlet, utólag eressz át szabadon sok levegőt rajta, tehát
hadd szívjon szabadon levegőt, és fújja is ki szabadon. Esetleg a szívó
oldal befogása által az edényében keletkező vákuum miatt a véletlenül
valahogy mégis lecsapódott víz belül is felforr és távozik. Főleg, ha a
kompresszor meleg is.