[Epitesz-barkacs] jo a vakummom

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 4., Szo, 16:11:04 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2009.07.04. 15:21:12 +2h-kor írta:

> Ez engem is érdekelne, mondjuk inkább lekvárra.

"konzervgyár vákuum lepárló berendezései"

yikes.tolna.net/szakacskonyv/szaky278.html

konzervgyárak ugyanis vákuum alatt surítik a paradicsomot, így 50–60 °C–ra lecsökken a forráspontja. Ennek következtében surítés közben nem pusztul el a C–vitamin–tartalma, és az íze, illata is messze felülmúlja a házilag agyonfozött paradicsompüré minoségét.
23mbar vákum mellett 20celsiusfokon tudna a víz forrni,
az 50-60 fokhoz nem kellene ennyi vákum