[Epitesz-barkacs] átfejtés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 5., V, 11:07:17 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> hogyan volt, amikor a  gázos autók tartályába PBpalackból
> fejtették át a gázt?
>
> ha a 2 tartályban kiegyenlítődött gázállapot volt, a fejre állított
> PBpalackből a cseppfolyósnak akkor is illett átcsurognia?

Már szó volt róla: nem tud átmenni, ha a nyomás nem nagyobb legalább
picivel az átfejtendőben. Márpedig ott nő a gőztér, amihez párolgás kell,
tehát magától max akkor, ha süti a nap. A gőztérnek kéne legalább
melegebbnek lennie egy picit.

Régen, amikor csak 1 helyen lehetett kapni gázt, és szanaszét mindenkinek
pb palackja volt, megesett, hogy a szomszéd átjött, hogy bajban van, nem
tudnám-e kölcsönadni a gázt. Mondtam, hogy azt nem, de át tudok fejteni
valamennyit. Megvolt pillanatok alatt. Cső, a végén a két hollanderrel...
csak a hőmérsékletekre kellett figyelni, és hogy nehogy véletlenül az
egészet odaadjam.