[Epitesz-barkacs] kék és piros csap

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 5., V, 22:22:47 CEST

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2009.07.05. 21:58:07 +2h-kor írta:

> van előttem  2 darab palack, mindkettő "kétszelepes"
> mindkettő menetes csatlakozói felém állnak,
> az egyiken  balkézre áll a  "kék" gomb, a másiknál jobb kézre
>
> tehát nem mindegy, hogy melyik "gomb állása" az igaz,
> a kék gomb gázt nyitna, a piros meg folyadékot
>
> hogyan tudnám megállapítani a legegyszerűbben, hogy
> melyik a "kakukktojás"? (melyiken cserélték fel a gombokat?)

a kék gombon "vapor" (gőz) felirat van, akkor miért megy le (állítólag) a palack fenekéig?
--------
 Nagyon jól használhatók az üzembe helyezési munkáknál a búvárcsöves kétszelepes palackok. A kettőből az egyik a folyadékszelep, amely a palack fenekéig lenyúló búvárcsőhöz csatlakozik, és kék színű. A másik, a palack gőzteréhez kapcsolódó szelep piros.

(Szemelvények dr. Jakab Zoltán: Háztartási hűtőberendezések és komfort léghűtők c. tankönyvéből.)
(Forrás: HKL szaklap)
http://www.vgf.hu/hkl/cikkindex.php
http://www.klima-szeged.hu/index.php?id=inc/cikkek/uzembehelyezes.html