[Epitesz-barkacs] észterolaj oldószerek (szénhidrogén) ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 7., K, 10:55:16 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> jól értelmezem, hogy akkor PBgázzal 2-3 szor ismételve ki lehetne
> pucolni a
> hermetikus motort és a rendszert az ismeretlen észterolajtól?

Lehetséges, csak én abban nem lennék biztos, hogy ha csak betöltöd, aztán
leereszted, valóban kijön-e. Ha meg működés közben csinálod, hogy még fel
is legyen kavarva, mozgatva legyen, akkor könnyen lehet, hogy a végén olaj
nélkül jár a kompresszor, ami nem egészséges.

Szerintem a szerkezet ismerete nélkül, meg az adott olajfajta
viselkedésének az ismerete nélkül elég ciki a művelet.

Ha volna minta az adott észterolajból, akkor pl meg kellene csinálni azt
az egyszerű kísérletet, hogy
- beletölteni belőle 1 decit valami üvegbe, amihez ki van építve egy
csatlakozás, talán még egy elzáró csap is.
- beletölteni a PB-t, semmi összerázás meg ilyesmi, csak láthatóan legyen
benne többletfolyadék emiatt,
- kiengedni a PB-t úgy, ahogy a klímából is módod lenne, szóval csak kis
térfogatárammal, semmi fejjel lefelé állítás meg ilyesmi.
- ha kifogyott a gáz, megnézni, mi maradt. Egyáltalán fogyott-e az
olajból.

El tudom képzelni, hogy akár 20-szor is utána töltve, majd kiengedve a
végén még mindig jelentős mennyiségű olaj maradna bent.

Csak akkor lenne jó, ha azt látod, hogy a gáz leeresztésekor felforr az
egész, és nagyon habzik, a kimeneten pedig megjelenik az olaj is.

Pl ha egy serpenyőben olaj van, és vizet öntesz rá, felforralva az is fog
habzani, és el is fog vinni a serpenyőből valamennyi olajat a forrás
aerosol formájában, de hogy még sokadszorra megcsinálva is rengeteg olaj
marad a serpenyőben, az biztos. Na jó, a víz nem oldószere az olajnak.

Viszont a benzin igen, és asszem, ha szabad levegőn ugyanezt (olaj, benzin
ráönt, miközben picit meleg az egész, esetleg forralva is van rezsón), hát
ebben se lennék biztos, hogy el fog az olaj tünni.