[Epitesz-barkacs] észterolaj oldószerek (szénhidrogén) ?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 7., K, 13:16:42 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.07. 11:32:25 +2h-kor írta:

> Az nem probléma, mert a kompresszor zárt edényét lehet melegíteni.. A
> probléma, hogy kihozza-e az olajat a forrásban lévő töltet vagy nem.
> Valamennyit biztos kihoz, de vajon maradéktalanul ki tudja hozni?
********
A hűtőközeg és az olaj egymásban való oldhatósága szempontjából háromféle kapcsolatot különböztetünk meg:
  * teljes (korlátlan) oldódás,
  * részleges (korlátozott) oldódás,
  * oldhatatlanság.
A teljes (korlátlan) oldhatóság itt azt jelenti, hogy egy hűtőközeg és egy olaj az alkalmazásuk teljes hőmérséklettartományában, minden arányban oldatot képezhet. Ilyen típusú pl. az R12 és az ásványolaj, vagy az R134a és az észterolaj kapcsolata.

Olajat oldó hűtőközegek alkalmazása

A felügyelet nélkül üzemeltethető hűtőberendezésekhez - így a könyvünkben tárgyalt hűtőberendezésekhez is - az olajat oldó, vagy legalábbis bizonyos határokon belül (korlátozottan) oldó hűtőközegeket részesítik előnyben. Ilyeneket használva ugyanis az olaj a hűtőközeggel együtt végighaladhat a teljes hűtőrendszeren, és külön beavatkozás nélkül, "magától" visszatérhet a kompresszorba.

http://www.hklszaklap.hu/cikkek.php?id=170
********
a fenti összefüggés, logika alapján
ha langyos állapotban folyadék formájában el tudom venni a szaftot, eljön vele az olaj is

a "retrofit" szaftcsere leírása szerint 2-3szori feltöltés után (olajteszt) vélhetően 1% alá csökken
a szaftban az olajtartalom, csak ez macerás

ezért szeretik a "drop-in" módszert, hogy olajcsere ne kelljen.