[Epitesz-barkacs] inverteres kérdés?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 7., K, 13:49:21 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az én elgondolásom szerint, ha pl. a melegvizet padlófűtésre használom,
> akkor annak a betontömege tud annyit pufferelni, hogy ritkább
> ki-bekapcsolások
> lennének,  tehát az inverterre (szerintem) csak a  pufferelezhetetlen
> felhasználásnak
> volna szüksége

Nem jól gondolod.
Az inverter azt tudhatja, hogy a hideg és meleg oldal közti
hőfokkülönbséget minimalizálja, ezzel drasztikusan nőhet a COP, ami zsebre
megy.

Tehát ha van egy, pl a fűtési idényben folyamatosan járó inverteres
hőszivattyú, az jóval kevesebbet fog fogyasztani, mint egy neminverteres
kibekapcsolgatós üzemmódban.

Az előbbi COP-ja akár 4 fölött is lehet levegő-levegő esetén, míg az
utóbbi jó, ha a 3-at eléri, vagy picit meghaladja. (Ez nekem komoly
dilemma, mert vagy segít, ha inverteresítem a meglévőket, vagy ha nem,
akkor venni kellene ma más olcsóbban kapható inverterest. Nemrég olvastam
is valahol a 4,2 körüli COP-ot is, meg hogy 3,5kW-ot lead 3A-nél alig több
áramfelvétel mellett, miközben az enyémek több, mint 5A-t vesznek fel.
Persze nem tudom, hogy ekkor ténylegesen mennyit is adnak le, de
névlegesen ezek is 3,5 kW-osak.

Szóval az inverter nem rossz dolog a témában.

Az is feltűnt, hogy a jobb COP-úak R410-zel mennek, nem R407-tel. Na
innnetől is az van, amit írtam: szívesen érteném, hogy a COP hogyan függ a
közeg tulajdonságaitól, és mi lenne az az ideális közeg, amitől maximum
lehetne.