[Epitesz-barkacs] 10-es rézcső téma

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 8., Sze, 23:25:04 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> dugattyúátmérő kérdése, hogy mekkora üzemi nyomás kell

Na jó, de a moszkvicsnak se lehet sokkal kisebb a nyomása, mert a kerék kb
ugyanakkora, tehát nem lehet a fékszerkezetében se óriási dugattyúátmérő.
Az autó súlya is kb ugyanannyi.

Jó, nem mondom, hogy agyonszámoltam magam, hogy megtudjam, milyen
nyomásokat bír ki egy 1-es falvastagságú 6-os külső átmérőjű rézcső.
Lehet, hogy bírja, amit kell, simán, és csak spórolásilag találták ki az
acélcsövet. Az ugyanis jól el tud rohadni, ha megsérül a felülete. Na de a
zsiguli, meg úgy egyáltlalán a volt szoci autók híresek voltak a rohadási
hajlamaikról. Nem a fékcső rohadt el elsőre, az biztos. :-)