[Epitesz-barkacs] 10-es rézcső téma

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 8., Sze, 23:53:32 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.08. 23:12:32 +2h-kor írta:

> Aha. Hát azok jó eséllyel azok is maradnak. Bár változhattak az idők...
> Pedig hülyeség, hogy nincs ilyesmi, mert állítom (már máskor is írtam),
> hogy pl zuhanyhoz elég, ha csak ilyesmi átmérővel megy a víz, akkor jó

zuhanyhoz a 16barra méretezett  levegős fittingek jók lennének,

de az R407c -hez  min 35bar az R410a-hoz 46bar-ra méretezett
fittingek kellenének, szóval "mágus vagyok", de  46bar-ra
16bar-ra méretezett fittinget nem mernék betenni

> hamar odaér. Márpedig ilyen felhasználás esetén kell a fitting.

> Én kevésbé. A T elágazót akkor lehet berakni, ha még nincs nyomás alatt a
> cucc. A beszúró akármit akkor is lehet használni, ha nyomás alatt van, de
> ami ekkor be lesz szúrva, azt ott kell hagyni, nem? Ha elveszik, a lyuk
> lyuk marad, és nyomás alatt nem is nagyon tudom, hogy lehet befoltozni.

kémialaboros állványra rögzítős módon occsón elkészíteni, és ott marad
élete végéig, a nyomásmérőt időnként leolvasom, legfeljebb utántölteni

> Nekem fura, hogy a moszkvicshoz rézcsőből van a fék, a zsigulihoz meg
> vascsőből.

mert a vas olcsóbb :-)  komolyra fordítva: a 403-as moszkvicsomhoz
fékcsőcserét is csináltam, a 6-os rézcsövet peremeztem is, stb
a 200bar-t tudta :-)

> De már beszéltünk róla korábban, hogy szükség esetén elő lehet állítani
> tömbből befúrással. Ez nem jó? (Igaz hogy annyira nem egyszerű, mert

biztos hogy jó, csak nincs esztergám

> leginkább 10-es méretben árulnak mindenféle méretű réz rudakat, de szükség
> esetén több megoldás is létezhet, ha csak ez meg vékonyabbak vannak. Pl
> lehet zömíteni, de ez nem biztos, hogy az igazi. Aztán lehet az oldalára
> is felforrasztani mondjuk 5-ös anyagot, a 15 meg már elég vastag ahhoz,
> hogy kapjon egy 10-es lyukat. Vagy 20-asból kiindulni, az megint van.

ha a "tudomány mai állása szerint" készen nincs ilyen fitting, akkor
lehet, hogy ez lesz a vége...