[Epitesz-barkacs] vakummero beosztasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 9., Cs, 18:04:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a mellékelt ketyere bar-os beosztását  20mbar-os osztásúnak vélem.
> ( 40mm átmérővel gyártják)
>
> ha nekem 10mbar osztású kellene, akkor ahhoz nagyobb méretű kellene?

Nem tudom, de minek a finomabb beosztás?
Azt kell csak elfogadni, hogy más a beosztás (felbontás), és más a
pontosság. Ha a képen látható skála minden két vonala közé behúznál még
egy vonalat, attól ez a műszer nem lenne pontosabb.

Ha viszont a kicsi nyomásokat akarod pontosan mérni, akkor olyasmit kéne
találni, ami a startpontjáról el se mozdul mondjuk 0,1 barig. (Nem tudom,
van-e ilyen.)