[Epitesz-barkacs] vakummero beosztasa

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 10., P, 08:02:09 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.09. 21:11:05 +2h-kor írta:

> Ez az, ami marhára nem biztos. Pont olyan, mint amikor van egy műszer, ami
> végkitérésben 100V, és amikor 1V-ot mutat, azt komolyan veszed. Ahelyett,
> hogy azt vennéd komolyan, hogy egy másik műszer 0,987-et vagy 1,035-öt
> mutat.

> Állandóan tévesztem, miről van szó. Hol klíma leszívásáról, hol meg
> befőzésről. Persze, hogy a paradicsomhoz jó, sőt, oda egyáltalán nem kell
> műszer. :-)

szabad légtérben kb.1013 millibar lenne a légnyomás, és ez a vákummérő nullája
ha elkezdem vákumozni a klímát, vagy a befőttesüveget vagy a porszívó légritkítását,
a  vákummérő a nulláról a  -1bar felé kezd elmászni

találok egy adatot:
----------
http://www.karcher.co.hu/termekek/ipari_porszivo.htm
Vákuum (mbar)  245

hát tényleg, ezt mihez képest?

ha a szabad légtér kb1000mbar-jához képest a porszívó
245 légritkítását levonom
a valódi légnyomás 1000 - 245 = 755mbar -t kellene?
de
ekkor az általam küldött "vákummérőn" viszont egy  -0,245 -öt
kellene látnom

ha átfesteném a kép szerinti nullát  1013-ra
a  -0,2  -re  ráfesteni 800 -at
a  -0,4 -re  ráfesteni 600-at

szóval az ismert
Hofira Géza szövegr   - Mennyi? - 36! - Mi 36? - Mi mennyi?
ez az egész vákummérés :-)

tehát, ha ipari porszívót akarok venni, az ott közölt  245 vákum
az abszolút vákumot, vagy az 1013-hoz képesti "relatív vákumot"
jelzi?
---------