[Epitesz-barkacs] csovek keresztmetszete

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 11., Szo, 16:09:38 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.11. 15:25:03 +2h-kor írta:

> [...]
> Az egész csőellenállást kell figyelembe venni. Lehet, hogy ha van 50m
> 3/4-edes csöved, az jóval nagyobb áramlási ellenállást képez, mint fél
> méter feles.
> Biztos nem lineárisak az összefüggések, de ha kis változásoknál nézzük,
> akkor fogjuk rá. Tehát a fél és 3/4 közti keresztmetszet arány (hú, ez
> most nem lesz pontos, mert itt a collok nem azt jelentik, amit kéne) kb
> 2,2, míg a hosszok aránya meg 100. Vagyis a fél méteres darab áramlási
> ellenállása a századakkora hossza miatt kb 45-ször kisebb, mint a hosszabb

azt tapasztaltam, hogy a szivattyú kút melletti csapjánál hamarabb töltődik fel egy
vödör, mint 40m slaggal arrébb, a slag végén

> Abban a szerkezetben, ahol a 8-as meg 10-es cső dilemmád van, lehet, hogy
> azért 10-es van ott, hogy meglegyen a hőleadó felület. (gondolom ez a
> szepygabféle bojler). De az is lehet, hogy az marha hosszú, ezért nagyobb

valóban az

> átmérőjű, ne legyen akkora az össz áramlási ellenállás.

csak a kinti (ahol a levegőből veszi át a hőt) kb 50m cső van, és 1,8m* 1,4m
a vaslemezes rész ehhez a csőhöz

hogy a víztartályban mennyi cső van, azt nem tudom, nem szedtem szét
(gondolom annak is lenne hossza)