[Epitesz-barkacs] Bogaras faszerkezet

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Júl. 15., Sze, 10:02:14 CEST

jhidvegi írta 15 Jul 2009  9:49 levelében:
> Nem tudod, mennyi ideig fŃzték a házat?
Nem tudom, de sejtésem szerint napokig. Gondolj bele, hogy a fa
födémmek vastag gerendáinak is a közepükig át kell melegedniük.

> Annak már könnyebb utánanézni, mekkora hŃfokon pusztulnak az élŃlények.
> Gondolom 100 fok felett már biztosan.
Szerintem jóvel kevesebb is elég. A fehérjék 42 fok fölött kezdenek
kicsapódni, bomlani. A pasztőrzés is 80 fok körül ment. Szerintem
olyan 60-80 fokos maghőmérsékletet kell elérni, de ez csak hasraütés.
Nyilván pont ez a tudomány a technológiában, megtalálni a
kompromisszumot a hatékony irtás és a hatékony energiafelhasználás
között.
Ha jól emlékszem, elektromos hőlégfúvókkal, és jókora külső
generátorral dolgoztak, mert azokat be lehetett zárni a fűtött térbe.
Abu Dhabi összes olaját elfűthették volna, ha állandóan friss levegőt
kell pótolni odabentre.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu