[Epitesz-barkacs] kerti locsolás-kiegészítők

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 16., Cs, 08:53:45 CEST

Vámos Dénes  <lista at vdenes.hu> 2009.07.14. 23:00:29 +2h-kor írta:

> Na most végre van időm megint foglalkozni a kerttel:
>
> Csináltam pár képet: http://gallery.vdenes.hu/kut/
>
> A kút úgy kezdődik, hogy kijön a földből egy 40-es cső, ebben megy bele
> egy jó vastag spéci-végű colos cső (szivocso_vege.jpg), majd ez megy rá

ennek a spéci-végű csőnek a mélybe belógó végén van a lábszelep
vagy a visszacsapó szelep

az a spéci-végű cső hány méter mélyen lóg be a mélybe?

> a szivattyúra.
>
> Milyen megoldás van erre? Fogjak egy 4 méteres csövet, és dugjam be
> lábszeleppel a 40-es csőbe? Vagy lehet, hogy csak jobb csatlakozások
> kellenének (a szivattyúnál szokott fent ereszteni, de inkább csak a
> nyomóoldalon), hogy ne legyen levegős?

mondjuk úgy kezdeném, hogy a spéci-végű csövet kiemelném, és annak a
mélybe belelógó végén levő visszacsapó vagy lábszelepet
megnézném (milyen állapotban van a gumilemez, vagy az a réz
amire ez a gumilemez ráül)

leginkább ilyen lehetne a végén a mélybe belógó végén
http://www.automataontozes.hu/bolt/kepek/egyeb/visszacsaposzelep.jpg

vagy ugyanez szűrővel, ezt lábszelepnek becézik
http://www.poly-mix.hu/import/images/7050.jpg

esetleg ilyen, ez is lábszelep néven
http://www.szivattyu.neet.hu/products_pictures/rastelli_meret_200.jpg

ha 2 litert utána kell töltened, szerintem ez a lábszelep a bűnös

ha nagyon cserélni kellene, akkor is 1000 - 1500 Ft-nál nem több
de előtte meg kellene nézni, lehet, hogy a homok kimarta a
a szelepülést (az a sima rész, amire a gumilemez felfekszik)