[Epitesz-barkacs] Szunyogirtas kulteren

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 21., K, 11:50:59 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

Azért gúnyolódtam csak, mert úgy érzem, elég elterjedt nézet szerint, ha
valami természetes anyagokat tartalmaz, az nem árthat. Pedig a gyilkos
galócától a nyílméreg béka mérgéig sok igen ártalmas természetes anyag
van. Pl nem biztos, hogy ha van egy füstölő, ami természetes füstöt bocsát
ki, és elpusztulnak tőle pl a szúnyogok, az nem ártalmas. Ha egy profi
vegyész analizálná, felsorolna kismillió vad vegyianyagot, amit egyenként
mind ártalmasnak minősítenénk, de ha együtt aszongyuk, hogy mittudomén
kakukkgyalogfű, akkor mingyá békésnek tűnik.

Aztán a másik, hogy ha van központi szúnyogirtás, akkor azok, akik ott
élnek, kapnak belőle biztosan. Ez ellen csak elutazással lehet védekezni,
már aki akar.

Én pl most úgy védekezek a kis dögök ellen, hogy a lehető legkevesebb
időre megyek ki. Na ez se valami egészéges dolog. Tegnap jónak ítéltem
estefelé az időt, hogy gyalogoljak egyet. Pár perc múlva visszafordultam,
miután percenként legalább 2-3 csípés vagy próbálkozás ért.

Néha elfilózgatok, hogy a teremtő minek hozta létre a szúnyogokat,
kullancsokat és más élősködőket, de eddig nem jöttem rá, mi a haszna a
láncban ezenek. Ettől persze még nem kérdőjelezem meg, sőt, lehet, hogy
eleve rossz a hozzáállásom. Az evolúcióban találtak maguknak teret, rést,
elférnek... de hadd ne szeressem már ezeket. Úgy érzem, hogy a bacik,
vírusok, gombák... hasznosabbak az ember szempontjából, mint ezek a
vérszívók. És még csak meg se lehet velük egyezni! Pl így, hogy na
figyuzzatok, kirakok egy kis edénybe minden nap 1 cm3 vért, abból
jóllakhat az egész brancs, de hagyjatok békén. Illetve dolgozhatnátok is
picit a mikroelektronikában vagy más ilyesmi témában a kajáért cserébe.
:-)

Tényleg, nem is lenne rossz, ha végre lenne két különböző faj között
valami rendes kommunikáció. Makara György könyvében van ilyesmiről szó,
hogy lehetséges lenne pl az elefántokat megtanítani az emberi
beszédértésre. Aztán lehet, hogy ez csak egy optimista teória. Fura
különben, hogy a sokféle lény, ami létrejött a földön, nem tudnak
egymással
kommunikálni, mármint a fajokon át, max meta.