[Epitesz-barkacs] feg kazan

Horvath Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2009. Júl. 21., K, 15:28:57 CEST

       Csak néhány gondolat a partszélről...

       Tavaly a házban, ahol lakom kazáncsere volt. Megszavaztatták a
néppel, hogy ez igen
nagyon jó lesz, mert ez energiatakarékos, kevesebbet fogyaszt. Ezzel
egyidőben a Fundamentánál
gyűjtött pénzemet lakásvásárlásra fordítottam, azonban a kifizetés után
utalt állambácsi még
valamennyi lóvét ( mivel 3 havonta utalnak ). Ebből a pénzből vettem új
radiátorokat. Na de
az volt ugye a kérdés, hogy mekkora radiátorokat vegyek?
       Az egyik boltban azt mondták ( miután elmondtam, hogy mekkora a
lakás/milyen a tájolása/
felépítése ), hogy kicsi lesz az 1800-as szélességű, a másikban meg azt,
hogy a 900-as elég. :-)
A harmadik helyen nem mondtak semmit, mert "ennyi információ kevés,
adjak egy elérhetőséget,
kijönnek megnézik és akkor adnak javaslatot". Na, begurultam és
felhívtam ismerősömet, akivel
később berakattam a radiátorokat és megkérdeztem, hogy szerinte mekkorát
vegyek.

( A legjobb talán az volt,  amikor bementem az egyik üzletbe, mondom a
srácnak, hogy mi
a pálya. Mondom ők mivel szoktak számolni? Mert hogy én összeírtam a
légköbmétereket.
Azt mondja: neki az alapterület kell, azt mondjam be. Bemondtam. Ezután
megkérdezte, hogy
mennyi a belmagasság, számológép elő és kiszámolta a légköbmétereket...
:-)  Ez után már nem
voltam kíváncsi a véleményére. ;-) )

       A válasz egyszerű volt: a srác jött egy mérőszalaggal és
megmérte, hogy hova mekkora fér
be maximum. Akkorát vettem. ( A fél szobába bekerült egy 1800 széles
radiátor. )

       Jött a kazáncsere. Felszerelték az egyedi mérőket. Faszikáim
szörnyülködtek, hogy milyen
hülye vagyok, minek vettem ekkora radiátorokat.
       Aztán jött a fűtési szezon. Mondjuk -5 fok külső hőmérséklet
idején a bejövő víz olyan 35
-40 fokos lehetett. ( A régi kazán folyamatosan 60-70 fokon nyomta be a
vizet. ) Először mindenki
azt hitte, ez csak próbafűtés. De nem, így maradt. ;-) Azért a nagyobb
hidegekben 50-60 fokig
is felment a víz hőmérséklete. ( Nem tudok pontos értékeket, de a régi
kazán idején a radiátort
nem lehetett megfogni. Most bármikor, röhögve - sírva? )
       A nyílászárók régifajta, hagyományos üveg/fa. Az eredeti
radiátorok szintén régi öntöttvas vagy
mifene radiátorok. Én piszokul jól jártam, mert a bazinagy radiátoraim a
35 fokos bejövő vízzel is
képesek befűteni a lakást. A többiek meg szívnak. :-(

    Bocsi, ha hosszú voltam, csak érdekességképpen írtam le ezeket.

          Üdv.: Horváth Zsolt