[Epitesz-barkacs] OBI-s FI reles dugalj

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 22., Sze, 20:56:28 CEST

vajk fekete wrote:
> ha rajtad keresztul folyik, es nincs rajtad gumicsizma, akkor csak jut
> rajtad keresztul
> egy keves a talajnak is. es akkor mar old is a firele.

Csak a talaj felé mehet, nekem nincs elegendő kapacitásom arra, hogy a
firelé megszólaljon. Viszont azt világosan kell látni, hogy ha a firelé
30mA-nél szólal meg, az nem azt jelenti, hogy a kialakult áram ekkora
lesz. Pl ha jól vezető vízben (mosószer...) ülök, és úgy fogom azt a cumót
vizes kézzel, aminek a házára rákerül a fázis a firelén keresztül, akár
amper nagyságú áram is kialakulhat. Ez persze megszólaltatja a firelét, de
a leoldási ideje mechanikai okokból korlátozott. Azalatt, amíg leold,
kaphatok akkora áramimpulzust, amitől újraélesztésre szorulhatok.

Ezt marhára világosan kéne látni. A firelé áramérzékenysége nem
áramkorlátot jelent. Szerintem ezt sokan jó alaposan rosszul gondolják.

Fémes zárlatnál pl megeshet, hogy akkora az áram, hogy a bemeneti
kismegszakító is lever, azaz többszáz amper. Persze a firelé is lever.

Remélem, sikerült világosnak lennem. És tudom, kissé agreszívnek is, de
tényleg szeretném, ha minél többen látnák világosan, hogy a firelé nem
arra való, hogy az emberen átfolyó árammal kezdjen valamit. A hibaáram
vagy védővezetőn, vagy külön erre a célra levert szondán át kell, hogy
haladjon, nem pedig emberen. És közben mindennek olyannak kell lennie,
hogy az ember különböző terstrészei között ne tudjon létrejönni
életveszélyes fesz. Ha pl védővezető van, akkor minden, ami arra van
kötve, tehát megérinthető, az valszleg nem lesz nagyon különböző
potenciálon egy kis szűk körben. Ha meg a betonkeverő mellett álldogál egy
fazon, aminek van ilyen szondája, de akár csak a fémlába áll a talajon,
akkor valszleg a talajt felrántja arra a kis időre a környéken annyira,
hogy ne legyen túl nagy az ember lába és keze közti fesz.