[Epitesz-barkacs] Fw: kéménysöprű

cst maguspr at freestart.hu
2009. Júl. 27., H, 16:59:05 CEST

az ELMÜ elvi papírjával a kéményesek is kiadták a törlést
(egy "sormunkalapon", a kerület ezt a lépést sormunkalapon
meg tudja oldani, de csak ilyen sormunkalapon :-)   )

és ezzel a 2 papírral felszerelve leírtam az ép. előadónak, hogy
én vagyok az építtető is, és a felelős tervező is, és felelős
építésvezető is , és mi úgy döntöttünk, hogy az önkormi által lebontatott
kéményt soha, semmi szín alatt nem kívánjuk újraépíteni, és egy klímával a
főfűtést oldjuk meg, és az elmü igazolásával a tartalékfűtést
egy olajradiátor van készenlétben, stb....

az önkormi ezek alapján pedig elállt az engem 500ezer forintos
fenyegetéssel,
hogy építsük újra a kéményt :-)

****************
https://e-iroda.eon-gaz-deldunantul.com/index_eiroda.php?betumeret=3&inverz=
1&menu=1,1,4,1,87

Tartalékfűtés

Tisztelt Ügyfelünk!

Az országos településrendezési és építési követelményekről (továbbiakban
OTÉK) szóló 253/1997. (XII. 20.) Kormány rendelet által előírt,
tartalékfűtésről az alábbiak szerint tájékoztatjuk. Kérjük, olvassa el
figyelmesen, mert fontos információkat tartalmaz!

A tartalékfűtési irányelveket meghatározó szabályozás 94. §-a alapján:
(1) A tartalékfűtés lehetőségéről gondoskodni kell

  a.) minden lakás legalább egy lakószobájában

  b.) minden olyan helyiségben, ahol folyamatos tartózkodás szükséges (pl.
készenléti, ügyeleti helyiségekben).

(2) A tartalékfűtés lehetőségéről szilárd tüzelőanyaggal üzemeltethető
tüzelőberendezés céljára alkalmas, gravitációs üzemű kémény vagy egyidejűleg
és folyamatosan igénybe vehető többlet villamos energia biztosításával kell
gondoskodni."
~~~~~~~~~~~
pl. az EON értelmezése szerint (IS) egy 15A -es áramellátás elegendő akár 2
kis helyiség átfűtéséhez (lásd lentebb)
Melyikünknél nincs legalább ekkora elektronyos csatlakozás?
Tehát az EON értelmezése szerint is várható, hogy háborús helyzetben is
várható ennyi
teljesítmény. Ha meg nagy szar lenne, (hasonlóan a kórházakhoz) diesel vagy
benzines
agregátorról is megoldható

ha az ELMÜ (pl. főváros) nem lenne ilyen igazolás, egy EON területen a saját
elgondolásuk alapján lehetne igazolást kapni, hogy ne kelljen gravitációs
kémény

~~~~~~~~~~~
Fontos megjegyeznünk, hogy
!!!!!!!!!!
a fogyasztó felelőssége a kiadott kapacitással gazdálkodni,
!!!!!!!!!!
úgy, hogy a tartalékfűtés üzemeltetése során a fűtő berendezése a többi
elektromos áramot fogyasztó berendezésével párhuzamosan biztosítható legyen.

Egy rövid példa az OTÉK szabályozás szerint:
Minimum 15 A (Amper) lekötésekor szükség esetén akár egy 2kW-os hőtárolós
gázkályha, (???? inkább olajradiátor lenne jobb)
1-2 lámpa, és 1 db hűtőszekrény üzemeltethető párhuzamosan. Ebből akár két
kisebb helyiséget is át lehet fűteni. Abban az esetben azonban, ha egy
lakásban több olyan helyiség található, melyben folyamatos tartózkodás
szükséges, ezek mindegyikére vonatkozik a törvényi előírás.

Ha az Ön csatlakozási teljesítménye nem elegendő (Pl. nagy belmagasság,
lakók létszáma indokolja, hogy több helyiséget fűtsenek egy időben, stb.)
ahhoz, hogy a folyamatos tartózkodáshoz szükséges teljesítményt fedezze,
vagy bármilyen kérdése merülne fel, keresse Ügyfélszolgálatunkat, ahol
munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére munkanapokon 7. 30-tól 20
óráig.