[Epitesz-barkacs] turbókazán vásárlás

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Júl. 28., K, 23:58:41 CEST

Szaniszló Zsolt írta 28 Jul 2009  23:07 levelében:
> Ezt nem tudom. Kell ilyen jellegű tervezés hivatalosan?
Kell, minden olyan esetben, amikor hozzányúlnak a gázcsőhöz, máshova
kerül...

> Ld. feljebb. Úgy tudom, hogy a turbókazánnak nem kell kémény, elegendő,
> ha a "csövét" házfalon kívülre
> vezetem. A hátsó udvar fele mutatna a cső, nem szomszédok fele.
Mielőtt bármit is lépsz, tudakold meg a helyi diliket.
Eleve kérdezd meg az építési hatóságnál, hogy ők engedélyezik-e az
oldalfali kivezetést. Elvileg csak olyankor engedélyezhető, ha nincs
más megoldás, minden más esetben függőlegesen, a tető fölé kell
kievezetni (Ennek nem kis mértékben a kéményseprők ügyes lobbizása az
oka, mivel az oldalfali kivezetés nem kémény, hanem füstgáz vezeték,
azért nem kérhetnek éves kéményvizsgálati díjat.)

Ha valamiért végképp betartanak az oldalfali kivezetésnek, még mindig
olcsóbb a gázcsövet felvinni a tetőtérbe, és onnan a turbós kazán
gyári koax csövét kidugni a tetőn, mint 9 m kéményt utólag beépíteni.
A melegvíznek totál mindegy, hogy lent melegítik-e vagy fent.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu