[Epitesz-barkacs] kontakthiba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 12:28:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> hegesztőtrafó 10-es kábelét meg ilyen ( gyantás cinzabáló ) dolgokat
> savaztam régebben, ma már az EVIPASS nagyon enyhén savas
> is megteszi

Az más tészta. Azt úgy szokták régen csinálni, amikor még a markolóprés
nem volt elterjedt, hogy felolvasztott cin (ón-ólom ötvözet) volt egy
nagyobb edényben. Nekem is van ilyenem, kb másfél liter van benne, és a
600W-os rezsó pont tudja a dolgát, rá méreteztem az edényt anno.

A leblankolt kábelre rászorítottam picit a sarut, aztán az egészet
bemártottam a savas lébe. Ez normál esetben sósavban oldott cink, szóval
cinkklorid oldat.

Ezután meg a fémfürdőbe. Ha nem sikerült egyből, akkor immár melegen újra
a savas lébe, és újra a fémbe.

Ha sikerült, akkor kivét után kicsit oda lehet ütni, hogy a fölösleg
lejöjjön, vagy ruhadarabbal letörölni a csavarnál lévő részt, hogy ott
csak vékonyan legyen becinezve. A gyárban egyszerre akár 4-5 kábelt is
összefogtunk, és úgy ónoztuk.

Ma már szinte sosem csinálom, minden ilyesmit markolópréselek.