[Epitesz-barkacs] kis faház hőszigetelés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 1., H, 17:28:10 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.06.01. 17:08:12 +2h-kor írta:

> Esetleg ugyanezt tüzifával is tudod?

az akár 5 Ft alatt is lenne, de ha benzinfútnál veszed 10kilós csomagban,
abból villanyárban jönne ki

> Ha jól számoltál, azért a sima villanykályhánál csak (sokkal) olcsóbb
> létezik. Lehet, hogy a legolcsóbb (a gáz után (??)) az éjszakai áramról
> járatott klíma?  (szolár, földes hőcserélő stb. egzotikus dolgokat

igen, de az éjszakai nem dugaszolt, általad nem bontható
ja és levegő/levegőre nem kapsz geotarifát

> leszámítva)
> Mennyi most az éjszakai áram kiépítése?

sok...,

> És mennyi pénz lehet egy elfogadható minőségű, 3-4kW-os klíma? És vajon

levegő/levegő 65 -90e  + majdnem ennyi, ha szerelőt hívsz a garancialevélhez

> mennyi egy ilyen élettartama? Mert nyilván nem annyi (tele van mozgó
> alkatrésszel, gázzal), mint egy csak fűtőszálból álló valaminek.

veszel egy mobil klímát, annak csak a gégecsövét kell kidugnod

> Arra gondolok, hogy ha fűtenék mondjuk egy évben 50 napot (télen nem
> nagyon használnám a faházat), és napi átlag 20kWh-t használnék el, és a
> klímával megspórolnék mondjuk 20Ft-ot /kWh, az 5 év alatt kb. 100eFt
> lenne, ami kb. egy normális klíma ára, ami ha 5 évig megy nagyobb
> javítás nélkül, éppen ott vagyok, mintha sima fűtőszálat használtam volna.

egy mobil klímát beteszel a csomagtartóba

áramod  van a telken?  azt 32A-ig közműfejlesztés nélkül "ingyen" adnak

> Tudom, ezt a kérdést sokat boncolgattátok, úgyhogy lehet, hogy
> olyasmiről beszélek, ami már rég egyértelmű másoknak.

minden a Te zsebeden múlik, hogy mennyit áldoznál rá,