[Epitesz-barkacs] tisztaviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 18:25:29 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a Dunán kívül vannak rosszabb lehetőségű más területek is

Ha tovább olvastad volna, látnád, hogy megírtam: normálisan használva az
egész ország ívóvíz ellátása megoldott lenne csak a budapest-környéki
vízkivételi helyekről.

> szolnok közelében is a 2-ik (artézi víz) vízadóra fúrnak le már 50 évvel
> ezelőtt is
> pedig a Tisza ott megy

Szóval a tiszának nincs sóderágya ezek szerint.

El tudok ám képzelni mesterséges sóderágyakat is víz tisztítása céljából!
Nem tudom, csinálnak-e ilyeneket, de láttam már nem túl nagy masinát, ami
szintén víztisztító volt, kisebb házi medencéhez. Néha a sódert benne meg
kellett tisztítani, amikor másik irányba áramolt a víz, és a lefolyóba
ment...

Többszázezer m3-es kivitelben talán alkalmas lenne kisebb városok
ellátását biztosítani folyó vizéből. Feltéve, hogy nem szennyezik agyon se
nitrátokkal, se kommunális szennyvízzel. Erre az utóbbira meg egész jó bio
tisztítási módszerek léteznek már. Némelyik településen használják is.