[Epitesz-barkacs] kémény + tetőcserép

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 08:01:26 CEST

Szia Robi!

Finta Róbert írta 2 Jun 2009  7:04 levelében:
> Átalakítás alkalmával szükséges volt lebontani a kéményt, mely
> vegyestüzelés~n kazán füstelvezet~Nje lesz. A kéményt 27x14-ös bels~N
> keresztmetszettel építeném és belül 3-as vaslemezzel bélelném. Megfelel~N
> véleményetek szerint?
A mi véleményünk szerint hiába megfelelő, csak a helybéli kéményseprő
szava számít. Nézd meg a kazán műszaki leírásában, hogy milyen
keresztmetszetű kéményt igényel, hátha megúszhatod egy ekkor
megépítését. Ugyan nem ismerem a körülményeidet, de ha lehet, úgy
építeném meg, hogy egy esetleges gázra való átállás esetén ne kelljen
hozzányúlni. Gondolok itt a bélelés anyagára, a kondenzvíz
elvezetésre...

> A palát lecserélem cserépre. A b~N választékból nem tudom melyiket
> válasszam. A szarufatávolság max. 90cm, vastagsága 27cm - a statikus nem
> javasolta a betoncserepet.
Ekkora szarufákat utoljára templomtetőkben láttam, milyen statikai
oka lehet a betoncserépnek? Egyébként érdemes megnézni a tetőfedő
anyagok műszaki adatait, egyáltalán nem minden betoncserép nehezebb
mindenféle cserépfedésnél. Egy hódfarú cserepezés szinte bármelyik
betoncserepet veri súlyban. A 90 cm-es szarufatávolság miatt, a tető
hajlásszögének figyelembe vételével, el lehet gondolkodni a lécek
élére állításán, hogy ne hullámosodjon a fedés.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu