[Epitesz-barkacs] klimatoltes mennyiseg?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 11:27:05 CEST

Moczik Gabor wrote:

>> Mit jelent az ODP? (csak sejtem)
>
> Ozone Depletion Potential

Aha. Be kéne vinni a rovidites.hu-ra. Most nincs ott. Bárki bővítheti.

> Az R-22 még ma is fut a meglévő rendszerekben, ennek ODP=0.05, de új
> rendszerhez már használni nem lehet, és - nem vagyok teljesen
> naprakész -
> asszem ha javítás miatt le kell fejteni, visszatölteni már nem szabad.
> Helyettesítője az R407C, csak olajat kell cserélni.

De az R407C-ben is van R22, ha jól emléxem! Vagy abban az arányban már
elmegy?

> Ez az üvegház meg CO2 mizéria nekem is kissé túllihegett problémának
> tűnik,
> állítólag a globális széndioxid mennyiség néhány (1-2) százalékáért
> felelős
> az emberi aktivitás. Utána kéne nézni a konkrét számoknak...

Ebben nem fogunk tudni dönteni itt, mert maguk az ezzel foglalkozó tudósok
is erősen vitatkoznak. Van az Al Gore film, abban a jelenséget aggasztónak
állítja be a fazon, és elég meggyőzően, nem érzelmi alapon. Ugyanakkor
lehet tudni, hogy a természetes CO2 forgalom iszonyú, emberi léptékkel
gigászi. Szóval a franc tudja, mi az ábra. Főleg, hogy olyan hangok is
vannak, miszerint épp egy jégkorszakféle végén járunk, és ember nélkül is
egy globális felmelegedés kezdődik, amilyen már sok volt a föld
történetében. Még egy ábra is van itt a gépen erről. Hogy aztán mennyire
igaz, a fene tudja. (hirtelen nem találom.)

> Ez a zöldkártyás mizéria inkább a szakma felhígulása ellen lehet, a

Azért én fenemód örülök, hogy jószerivel kipusztultak a kétüteműek! :-)