[Epitesz-barkacs] zeotrop r407 is

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 3., Sze, 18:27:14 CEST

a 10. oldalas doc 4. oldalán írják, hogy

Ha a rendszer szivárog, akkor a zeotrop blend összetétele is megváltozik! ...
A kondenzátorba (felül) a túlhevített gőz a telítési hőfokra hűl, ...
www.epitoipari-kap.sulinet.hu/egyeb/Légtechnika%20-%20alapismeretek.doc

ha ez így van,  akkor az R134-est is tartalmazó r407c  az r134 elszökése miatt
a maradék (r32 és r125) elkezd hasonlítani az R410a -ra :-)
-------
viszont ha ez így van, akkor   pl. a nyomóoldalon azonos nyomáshoz
más hőmérséklet tartozik, ha a blend  kezdetben r407c-ként él,
és a szivárgás miatt lassan átmegy   r410a -ba, és ha ezt tapasztalom,
akkor egy kis r134 rátöltéssel visszajavítom r407c -re   ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.soos.hu/webset32.cgi?Soosestarsa@@HU@@88@@GOOGLEBOT

Melyik hőfok: gőz vagy folyadék?
Valaki megkérdezte tőlem, hogy az általunk árusított feszmérőkön, a hőmérsékletcsúszással bíró hűtőközeg blendeknél melyik hőmérséklet van feltüntetve: az elpárolgás kezdetén vagy befejeztével kialakuló? Szó nélkül rávágtam, hogy a befejeztével, tehát amikor éppen elfogy a folyadék. (x=1)

- Hol van ez leírva? - kérdezte ismerősöm.
- Talán a Refco vagy CPS katalógusban - válaszoltam bizonytalanul.

Azóta utánanéztem. Dr. Jakab Zoltán "Kompresszoros hűtés I." c. könyvében találtam erre utalást: Zeotrop keverékeknél..."a p0 elpárolgási nyomáson a telített gőz hőmérsékletét (t2) tekintik elpárolgási hőmérsékletnek, a p kondenzálódási nyomáson pedíg a telített folyadék hőmérsékletét (t4) tekintik a kondenzációs hőmérsékletnek." (123.old).

Ezután jól megnéztem egy Refco armatúrán levő két feszmérőt és valóban: a szívóoldali feszmérő a telített gőz (x=1), a nyomóoldali pedig a telített folyadék (x=0) hőmérsékletét mutatja. Oda is van írva, az R407C hőfokskála mellé, a szívóoldalnál: vapor (= gőz), a nyomóoldalnál: liquid (= folyadék).
Jó lesz megjegyezni.

(Faludy Péter)