[Epitesz-barkacs] trike

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 4., Cs, 13:53:27 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ha nem kicsi ideig olyan ero ebred, ami nem megy keresztul a kerekek
> folddel erintkezo pontjai kozt huzott egyenesen, akkor eldol a
> kerekparos. Szerintem. Az erokar miatt nyomatek szokott ebredni, nem
> ujabb ero.

A "kiül a gép oldalára" dolog nem késztet átgondolásra? :-)

Persze, ha rendesen, szimmetrikusan ül valaki a bicajon, akkor max
annyiban jöhet létre ilyen irányú nyomaték, amennyiben a kerék gumija nem
vékony, és ha bedől, akkor már nem a kerék síkjában képződik az erő. Minél
vastagabb a gumi, annál nagyobb nyomaték képződhet.