[Epitesz-barkacs] Világítási labor?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 5., P, 10:53:57 CEST

"Szemünk az elektromágneses sugárzás 380 és 780 nm közötti hullámhosszúságú
tartományát érzékeli látható fényként. Az emberi szem nem egyformán érzékeny a
különböző hullámhosszú sugárzásokra, a szem érzékenységének elfogadott és az
1.1 ábrán látható szabványosított görbéjét a Nemzetközi Világítástechnikai Bizottság
állapította meg."  (Arató András tankönyvéből)

"A mesterséges fényforrások által keltett fényérzetre jellemző szám a sugárzott fizikai
teljesítmény és a láthatósági tényező szorzata. Ha ezeket a szorzatokat az egész
színképtartományban összegezzük, akkor a sugárzott fizikai teljesítmény által keltett
fényérzetre jellemző számot kapunk. Ezt nevezzük fényáramnak, amelynek szokásos
jelölése a nagy görög fi, egysége a lumen (lm)" (Arató András tankönyvéből)

az én gondom az, hogy egyéni színhibák és az öregedési folyamatok miatt az én
szemem kezd eltérni a nemzetközi szabványtól, és az egész olyan, mint a balatoni
halpusztulás, a szabvány szerint a víz jó, csak a halak döglöttek ki belőle.

tehát
----------------
volna-e (lehetőleg Budapesten) olyan labor, ahol laboratóriumi körülmények
között  ÖSSZEHASONLÍTHATÓAN is  tapasztalhatnám, hogy milyen mesterséges
fényforrás milyen mérhető adatai mellett tudom a szememtől 35 cm távolságra
levő papíron levő apróbetűs szöveget olvasni. ( amit  ideális esetben  csak a tűző napon
6000K mellett tudok olvasni ? )

pl. adott  2 m-re levő pontszerű fényforrásokat (tudományosan kiszámított távolságra)
felszerelve

pl. 12V 35W xenon égők, az egyik a 4000K-s, arrébb az 5400K-s még arrébb a 7000K-s
egészen a 10000K-sig, találnék egy olyan pontot, ahol nekem az a legmegfelelőbb, és
ott valamilyen műszerekkel megmérve  milyen LUX és milyen Kelvin mellett  ez a érzésem

és ugyanezt 12V 55W-os xenonokkal lejátszva biztos, hogy más Kelvin mellett jönne ez ki

egy-egy pontszerű XENON fényforrás sajnos kb 30ezer Ft lenne, ehhez a kísérlethez
saját zsebből 500ezer forintot nem tudnék beáldozni

létezik-e olyan xenonmarketinges cég, vagy egyetemi tanszéki labor, vagy bármi
olyan hely, ahol esetleg létezik ilyen, vagy hasonló vizsgálat?