[Epitesz-barkacs] támfal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 5., P, 10:51:54 CEST

Erdos Zoltan wrote:

> tudom, hogy a vegso megoldast hivatalos es hozzaerto tervezo jelenti, de
>   koromreszelgetes szintjen jo lenne tudni, mit lehet tenni, mik az
> adott esetben hasznalhato megoldasok, technologiak ?

Lehet, hogy a biztonságos dolog a fúrás-betonozás lenne, mielőtt
kitermelnek bármit is. Tehát a leendő támfal környékén, vagy annál picit
beljebb mély, ferde lyukakat lehet fúratni, amit aztán vasbetonnal ki
lehet tölteni, ezzel mitha nagy szögeket vernének mélyen a talajba, egy
részéig ki lehet mögötte (a lejtő felőli részén) szedni a földt.

Van erre még spécibb megoldás is, itt láttam budafokon. egy gép lever két
alakos lemezt elég mélyre, a közét kitöltik betonnal, talán vasat is
raknak bele, és húzzák is ki rögtön. Vagy valami ilyesmi. Szóval laposak
lesznek a betonszögek, amikről beszéltem.