[Epitesz-barkacs] hollanderes T elagazas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 6., Szo, 14:50:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igen
>
> a nyomott oldalon is 10-es rézcső megy ebben az
> R22-esben, csak a töltőcsonkon van a 6-os cső

Na most akkor a 6-os a töltőcsonkhoz vagy a nyomásmérőhöz menne? :-)

Amúgy mindegy a dolog szempontjából. Azért kérdeztem, mert úgy éreztem,
hogy a 10-es az az eredeti átmenő lenne, tehát berakva a gázcsőbe úgy,
hogy lehetőleg ne akadályozzon semmit, és erre merőlegesen állhatna ki a
6-os.

Ha minden kötél szakad, tehát nem kapsz ilyesmit, meg lehet csinálni
alkalmasan kifúrt réztuskó darabból, meg bele keményforrasztott
csődarabokból, amiket akár előre kiperemezhetsz, de jobb lenne utólag,
ráhúzott hollandikkal. Akkor a hollandik nem lennének megmelegítve, a
rézcsövek meg igen, tehát könnyű lenne peremezni.

Ha a 10-es cső belül 8-as, tehát 1mm a falvastagsága, akkor 60 bárnál 2,4
kp/mm2-es feszkó lenne a rézcsövön felhasadás irányban, ezt még a lágy
rézcső is kibírja. (Hosszában meg 0,63kp/mm2).

Ha a 6-os is 1mm-es falú, nem is érdemes kiszámítani.