[Epitesz-barkacs] zar

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Jún. 7., V, 15:46:23 CEST

> Kertkapura, ahol eri ho, fagy, eso, por, stb, milyen zar javasolt? A
> hengerzar allitolag hamar tokremegy, inkabb a regi tipusu, tollas
> kulcsos zarat javasoljak. Igaz ez? Mitol megy tonkre a(z elzett pl)
> hengerzar? Ha megsi tonkremegy konnyen valamitol, van olyan tipusu
> hengerzar, ami jo kulteri hasznalatra?

Szerintem nem szabad túllihegni. Sima sárgaréz cilinderes zár és kész. A
miénk ilyen, néhány évente kipucolom és NEM kenem. Hat család közlekedik
rajta minden nap, úgyhogy kapja a kiképzést és kilenc éve bírja. Kipucolni
meg mosogatóval lehet, ahogy Beka szokta az összes szétszedtemjét :-).

Nekem speciel logikusabb lenne, hogy a "szakálla" áljon felfelé, hogy a
trutymó ne akarjon belefolyni a belsejébe, de biztosan megvan ennek is az
oka.

Palasik Sándor