[Epitesz-barkacs] zar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 7., V, 19:11:09 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ez is jó ötlet. Akkor azt hiszem maradok a sima hengerzárnál, és
> nyaranta egyszer beleöntök mosogatószert, hagyom kicsit állni, és a
> "nagy"nyomásúval kicsapatom.
>
> A grafittal kenésre van valakinek infója? Érdemes, nem érdemes, olajozni
> érdemes inkább, stb?

Mivel víz is juthat ugye bele, a grafit meg por, a kettő együtt akár sárrá
is válhat. Én nem tartom túl jó ötletnek.

Viszont azt az autós tanácsot, amit egy hajdani rádióműsorban hallottam
vmelyik nagynevűtől, hogy fékolaj... nem biztos, hogy rossz ötlet. De
lehet, hogy az a zár-jégoldó sem rossz, amit lehet kapni erre a célra, kis
csőre van, belenyomandó a zárba, és ettől nyomás alatt jut be a jégoldó,
tisztító nafta...

Szóval az olajozásra, bár írtátok, hogy nem jó, én mégis aszondom, hogy a
fékolaj jó lehet. Annak a vízhez is van köze, elég higroszkópos. A
rosszalkodó zárakat úgy tettem virgonccá párszor, hogy a kulcsot
mártogattam bele a fékolajba, és úgy nyitogattam-csukogattam a zárat.
Aztán újra többször úgy, hogy megtörölgettem a kulcsot, amikor kivettem
egészen addig, amíg elfogadható nem volt maga a kulcs - mert az gáz, ha
olajos kulcsot kell zsebre tenni.