[Epitesz-barkacs] zar

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Jún. 8., H, 23:07:22 CEST

Sziasztok!

Nálam - igaz, nem kert, hanem utcai kapu, és a kapu egy tégla
oszlopba csukódik, tehát némiképp védve van - kb. 10 éve
működik. Ha még azt is hozzáteszem, hogy eleve használt zár
volt, mert egy vezérkulcsos rendszer cseréjekor került
kidobásra, tehát már évekig sokan használták előtte, akkor
igazán szép teljesítmény. Telente 1-2 esetben eljegesedik, pl.
ónos eső esetén, akkor WD40 a megoldás. Nem mellékesen elzet
gyártmány, megrendelésre készült, de teljesen hagyományos
sárgaréz kivitel. Ha nálad mégis gond van, és pl. kilóg a kapu
síkjából, akkor egy a hengernél kicsit nagyobb átmérőjű
vascsőből palást irányban kimetszenék 90-120 fokot, hogy a
hengert fölül-oldalt és azon kissé túllógva takarni tudja, és
annyira lenne tágas, hogy a kulcs vállrésze még éppen
beleférjen. A kapuhoz hegesztéssel rögzíteném. Szerintem az
éleket szépen lekerekítve, szemből kissé ferdére reszelve meg
lehetne úgy is csinálni, hogy ne legyen ronda. A reszeléssel
arra is lehet hatni, hogy a felületéről a víz inkább a zártól
elfelé follyon.

Üdv
pi