[Epitesz-barkacs] Bebetonozott Einstein

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 9., K, 11:22:19 CEST

> Mint például Szilárd Leó:
>
> "1925 és 1933 között több szabadalma is született, ebből nyolc Albert
> Einsteinnel közösen. 1929-ben nyújtotta be a részecskegyorsító szabadalmát,
> 1931-ben az elektronmikroszkópét, majd 1931. március 2-án tették közzé a
> legsikeresebb Einstein-Szilárd szabadalmukat, amely egy új típusú
> hűtőszekrényre vonatkozott."

azért Einstein is nagy f at sz volt :-)

http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=2&id=4069

"... ünneplik a tudósok az Einstein-évet. A megvalósítás azonban sok akadályba ütközik, ugyanis Einstein, mint a svájci (berni) szabadalmi hivatal egykori munkatársa, tudta, hogyan kell megvédeni találmányait attól, hogy ellopják az ötleteit, s nehezen értelmezhető leírásokat nyújtott be szabadalomként.

Találmányuk működési elvét, illetve részleteit azonban nagyon nehéz rekonstruálni, mert Einstein eltüntette a szabadalmi hivatalból a regiszterek egy részét. (Mint említettük: félt attól, hogy ellopják az ötletét.)

az Oldenburgi Egyetem mechanikai műhelye, illetve az asztalosok is munkához lássanak: immár ugyanis elkészítik a 1,5 méter magas „szekrényt” vagyis a hűtőgép burkolatát, illetve részegységeit. Einstein találmányának furcsasága, hogy mindehhez betont is fel kell használniuk: talán a spórolás, az olcsó anyagok miatt Einstein ugyanis betonból tervezte a burkolatot. Mindennek következtében a hűtőgép 400 kilót nyom majd, ha elkészül. A mai mérnökök nem értik, hogy Szilárd és Einstein miért alkalmaztak betont, ugyanis ennek az anyagnak még rendkívül rosszak a hőszigetelési tulajdonságai is!