[Epitesz-barkacs] akkuviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 9., K, 18:40:36 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Abban biztos vagyok, hogy az se forralassal desztillalt, azt azonban
> nem tudom, hogy is keszul. Siman Ca/Na ioncserevel, vagy mas
> furmannyal?

Ha nem kation és anioncserével, tehát ionmentesítéssel, akkor nem jó
akkuba. Ez persze nem derül ki azonnal, szóval akár csapvizet is lehet
árulni ebben a témában - hacsaknem valaki labormódszerekkel megnézi.

Nekem az a gyanús, hogy pl megadnak vezetőképességet, legalábbis valahol
olvastam. Ilyet, hogy 10S/cm, ami 1S/mm, azaz 1 ohm*mm. Ezzel kiszámoltam,
hogy két 1dm2-es lemez, amik 1 centire vannak egymástól, mekkora
ellenállást mutatnak ebben a vízben, és 1 milliohm jött ki. Szóval darab
drót. :-)

Aztán lehet, hogy csak rosszul emléxem, vagy lehet, hogy hibás adatot
adtak meg.

A vasalóba szerintem biztos jó, ha van ilyen nátriumra cserélős lágyítód.
A ruhának? Hát azt nem tudom. Lehet, hogy sós lesz :-), de ha megizzad
bele valaki, az eleve sós, nem biztos, hogy meg tudja különböztetni. :-)

Azért a teljesen sómentes víz legalább az utolsó öblítésnél meg a
vasalásnál azért lenne jó, mert mégis tiszta az a gönc, jobban szívja a
testnedveket... tisztább-szárazab-biztonságosabb-érzés. :) Nőknek nem,
mert a nők akkor érzik ezt, ha még illatos is, vagyis akár allergizáló is
lehet.