[Epitesz-barkacs] funyiro

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 10., Sze, 19:10:02 CEST

> Ezt még nem tudom. Most hirtelen csak sokpólusú mosógépmotor jut
> eszembe, ami sajnos aszinkron, 12V= - 230V~ átalakító kéne hozzá.
> Innen mondjuk akárhány pólusú lehet. Ami van az sokpólusú
> kenyérsütőmotor, de az csak 30W.

Azért a kasza sebességét nem kellene lebecsülni. Csinál egy 3m hosszú
húzást pártized másodperc alatt, a max sebesség simán lehet több, mint
10m/s, vagyis kb 600m/perc.

Ha a kaszálógép - nevezzük így - élének a pályaátmérője meglenne mondjuk
1m, akkor lenne érdemes megcsinálni, akkor tényleg alacsony fordulatszámú
lenne, olyan 190 ford/perc, ha meg csak fél méter, akkor a duplája, de ez
már nem lenne olyan hatásos szerintem.

Mekkora lehet a teljesítmény? Nekem az a gyanúm, hogy nem lenne akkor se
túl pici, mert a fő teljesítmény a fű továbbítására kell. Kaszáláskor nem
nagyon van továbbítva, ha meg igen (amikor van egy ilyen rácsféle
felszerelve a kaszára), akkor gabonát aratnak, és más az ábra.

Aztán az is különbség, hogy a kasza nem vágja miszlikbe a füvet, mint egy
fűnyíró, és akkor eredményes, ha jó hosszú a szál. Ha egy kb 10 centis
füvet kell 5 centisre vágni, az kaszával nagyon szenvedményes, mert
marhára meg kell suhintani, nagy sebességgel kell vágni, mert inkább
elhajlanak a szálak, ha nem.

> Autó ablaktörlőmotor hány wattos? Igaz, olyat még nem láttam közelről,
> lehet, hogy nem jó ide.

Villamosan: 12V 6,5A, de üresben is megvan 1,5A. A kimenő
tengelyteljesítmény a különbségből adódó 60W-nál jóval kisebb, legalábbis,
ha benne hagyják a csigahajtóművet. Talán 20W lehet, bár jelentősen
túlpörgethető, de akkor már ugye nem 12V-os aksiról beszélünk. Ha akkus
motor, akkor inkább valami jófajta kézi akkus barkácsmasina motorja, meg a
hozzá tartozó bolygóműves hajtómű jöhetne szóba, annál nincs ez a
csigahajtóműre jellemző csapnivaló hatásfok.

Van egy olyan fűnyírófajta (régen az elektro-n volt róla szó, meg sok
érdekes link), ami akkus, körbejárja maga a kertet, teljesen
véletlenszerűen járkál, és mindent érzékel, kikerül... és valami módon
visszatalál a töltőhelyére, feltölti magát, aztán folytatja.
Ez kapható dolog, de nem ezt akartam belőle kihozni, hanem vajon ez hogy
működik? Lehet, hogy ennél van valami más módi, mert azt ép ésszel nem
lehet kibírni, hogy egész nap ott berreg egy veszett masina az udvaron.
Lehet, hogy ezekben van valami hatékony és csendes módszer, főleg, hogy
akkus, tehát nem lehet a kW-okkal nyomulni.