[Epitesz-barkacs] melyik cserepet?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 10., Sze, 19:14:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> nagyon érdekelne, hogy vasárnap (amikor tojásnagyságú
> jegek vertek szét egy falut) melyik cserépfajta bírta ki?

El kéne menni ezekre a helyekre.
Nekem az a gyanúm, hogy számít a tömeg, pontosabban az egységnyi felületre
eső tömeg. Valószínűnek tartom, hogy a hódfarkú betoncserép volt a nyerő,
meg mindenféle betoncserép, hacsaknem úgy ki van könnyítve, hogy a súlya
egyezzen a hasonló felületű kerámiával.

Sokat bántam mindkét anyaggal, és az a határozott véleményem érzésre, hogy
a beton jóval nagyobb ütéseket visel el ugyanolyan keresztmetszetben.

Aztán lehet, hogy számít a tető hajlás-szöge is. A nagy súlyú jegek eléggé
függőlegesen esnek erősebb szélben is, tehát a jó meredek tetők elvileg
védettebbek lehetnek.