[Epitesz-barkacs] vaslemezes kazán és hőcserélés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 11., Cs, 23:26:19 CEST

volt egy cseh villanybojlerünk, aminek olyan hőszigetelése volt, hogy
a külső burkolatot is le lehetett venni, és olyan purhabos volt,
hogy a tartályról is le lehetett venni.

kicsi lukra lehetett számítani, csak csurgott, de nem ömlött,
nyomásmentesítve csak csöpögött

kibontva rozsdás csurgás alapján a tartály oldalán egy pici lukat
találtunk. Egy hegyes szerszámmal hozzáérve a luk egyre jobban nőtt.

röntgenberendezéssel természetesen nem rendelkeztünk, előkerült
egy kúpos ketyere (bőrdarabból lukat kivágó, de nem ez a lényeg)
meg egy kis kalapács

a luk egyre nagyobb lett, a kúpos idomot kocogtattam, majd ütöttem,
és elérkezett az idő, amikor "zömült" (talán nem ez lenne a szakszó)
a kúpos szerkezet alatt, már "húzott", már nem akart tágulni

a tűhegynyi lukből 8,5-ös luk lett :-)

hát ha már ekkora lett a luk, egy M8 csavarra fakötési alátét, egy kis epokitt
ezt belülről kidugva epokittal kívül is + kívülről is egy fakötési és egy csavaranya
ráteker. Adtam neki 24 órát, összeszereltem, még 15 évet kibírt hálózati nyomással
egy másik bojler ( hajdú) meg a 8 csavarral rögzítő pereme mentén
vacakolt a hegesztési varratnál.

akkor még nem volt hegesztőtrafóm,
kocogtatás, lekaparás, a teflontömítést is formázásra használva epokittal
egy 10 centis körben kikentem.

ezt már nem helyeztem nyomás alá, fürdőhenger gyanánt ez is el volt pár évig